Back to Careers

Department

Marketing and Sales

Location

Eindhoven

Job Information


Maak jij het verschil in het realiseren van online merkbekendheid, traffic en leadgeneratie? Kun jij SEO/SEA (Google AdWords, LinkedIn ads, Facebook ads etc.), campagnes en optimaliseer je deze niet alleen met het doel kwalitatief bezoekersverkeer naar de website te krijgen maar ook om deze te laten converteren?

In de rol Online Campagne Marketeer maak je een combinatie tussen het onderhouden van commerciële klantcontacten en het inrichten, analyseren en optimaliseren van online campagnes via verschillende kanalen. Denk hierbij aan social, video, display en influencer marketing campagnes. Jij krijgt dus de kans om jouw kennis en vaardigheden te verbreden op meerdere kanalen. Wanneer een klant bij ons komt zal de online strateeg de strategie bepalen. Hierna worden de campagnes binnen de organisatie gecreëerd en door jou uitgezet. Als deze acties eenmaal zijn ondernomen is het aan jou om deze continu te blijven optimaliseren, zodat de doelstellingen van jouw klant behaald en zelfs overtroffen worden. Ook houd jij je bezig met A/B testen, content/redactiemeetings, het maken van rapportages en het presenteren van de uitkomsten aan jouw klant, samen met de online strateeg. Je hebt dus een veelzijdig takenpakket wat ervoor zorgt dat geen twee dagen hetzelfde zullen zijn. Je deelt deze kennis ook graag met je collega-volgers. In de toekomst biedt deze functie zelfs de mogelijkheid om je eigen team van online specialisten te bouwen.


jij doet
• Je realiseert online merkbekendheid, traffic en leadgeneratie voor onszelf en onze klanten
• Je bent (mede)verantwoordelijk voor het uitvoeren, realiseren en implementeren van strategische marketing- en contentplannen
• Je beheert online campagnes: van inkopen tot ontwikkelen tot optimaliseren. SEO en SEA kennen voor jou geen geheimen (Google AdWords is een bonus!)
• Je analyseert websites, zoekmachines en social resultaten en stuurt bij waar nodig
• Je hebt ideeën ter verbetering op het gebied van indexatie, linkbuilding en copywriting en laat deze uit voeren of voert deze waar mogelijk zelf uit
• Je brengt resultaten in kaart over (de uitgevoerde) campagnes, ook in het Engels
• Je beheert en bewaakt zorgvuldig budgetten en deadlines en adviseert je klant over hoe deze budgetten efficiënt ingezet kunnen worden
• Je bewaakt de kwaliteit en zorgt voor een consistente merkuitstraling in alle communicatie-uitingen
• Je werkt nauw samen met de account- en projectmanagers van de verschillende klantteams

jij kan
• Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau
• je beheerst Nederlands en Engels
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring binnen de commerciële of online marketing sector
• Je hebt ruime kennis en ervaring met de voornaamste online advertentie platformen
• Je houdt van een directe en performance gedreven aanpak
• Je hebt sterke analytische en commerciële vaardigheden
• Je hebt een flexibele werkhouding met een sterke hands-on-mentaliteit
• Je bent een commercieel ingesteld, stressbestendig & gedreven
• Ervaring met het opzetten van A/B testen is een pre


je krijgt

  • een werkplek in een professioneel, gezellig en hecht team. work hard, play harder!
  • volop de kans jezelf op de kaart te zetten.
  • een marktconform salaris,
  • een lunchregeling,
  • wekelijks een bootcamp les
  • een vrijmibo etc


Interesse? mail of bel met Bert van Riel; bert@hattrack of 06 250 810 07