Back to Careers

Department

Technical and Operations

Location

Eindhoven

Job Information

Jij: jij maakt  het verschil voor onze klanten met een focus op B2B , jij bent in staat hun customer journey te optimaliseren en online merkbekendheid en vindbaarheid te vergroten.

Ben je klaar om voor hen de diepte (en inhoud) in te duiken om online campagnes in te richten, testen, meten en optimaliseren? Weet jij ze met jouw adviezen gegarandeerd te overtuigen en haal je energie uit het behalen van de beste resultaten? Ben je handig met Google Marketing Cloud en SEMrush en weet je álles van SEO, SEA en LinkedIn Ads. meld je dan snel !


In deze functie komen online marketing, communicatie en commercie samen, we ontwikkelen we communicatie voor onze klanten; van (online) strategie en concept tot en met executie. Als Online Marketeer draag je, vanuit jouw specialisme en kennis, bij aan het implementeren en realiseren van opgestelde strategieën en doeltellingen. Hiervoor werk je intern samen met creatie en de account afdeling én extern met de klant. Zodra een strategie wordt uitgerold start jij met adviseren op het gebied van SEO, SEA (Google Ads) en LinkedIn. Hierbij denk je, naast targeting op doelgroep, kanalen en bereik, ook mee over de inhoud van de campagne en adviseer je over het inzetten van de juiste middelen om de online merkbekendheid, traffic en leadgeneratie te verbeteren. Tijd om de campagne te lanceren! Je neemt plaats achter de knoppen om de online campagne in te richten, A/B testen uit te voeren, te analyseren en te optimaliseren op o.a. content terwijl je de budgetten beheert en tijdig bijstuurt zodat doelstellingen behaald, en hiermee bedoelen we natuurlijk overtroffen worden!

Daarnaast onderhoud en bezoek je (internationale) klantcontacten. Je denkt commercieel met hen mee, bent betrokken en adviseert over o.a. marketing automation. Ook initieer je content/redactiemeetings, maak je rapportages en presenteer je de uitkomst van al je werkzaamheden. Of dit nu in het Nederlands of Engels is, jij neemt de klant mee, overtuigt hen én zorgt ervoor dat iedereen enthousiast is!


Je hebt dus een veelzijdig takenpakket, Voorlopig zit je nog zelf achter de knoppen, maar in de toekomst biedt deze functie de mogelijkheid om je eigen topteam van online specialisten te bouwen en aan te sturen. Ambitie is dus een vereiste, maar als jouw enthousiasme net zo groot is als dat van ons zal dat wel goed zitten!


Wat houdt dat concreet in?
• Je realiseert online merkbekendheid, vindbaarheid, traffic en leadgeneratie en optimaliseert de customer journey van onze klantenen onszelf.
• Je werkt nauw samen met de account- en projectmanagers en bent (mede)verantwoordelijk voor het adviseren in en uitvoeren, realiseren en implementeren van strategische marketing- en contentplannen.
• Je beheert online campagnes: van inkoop tot ontwikkeling tot optimalisatie, je beheert en bewaakt zorgvuldig kwaliteit, deadlines en budgetten en adviseert de klant over hoe deze effectief ingezet kunnen worden.
• Je analyseert websites, zoekmachines en campagne resultaten met de juiste tools, stuurt bij waar nodig en brengt resultaten in kaart.
• Je signaleert nieuwe kanalen en tools op het gebied van online marketing en hebt ideeën ter verbetering van ranking in Google, linkbuilding, copywriting en content creatie en laat deze uit voeren of voert deze waar mogelijk zelf uit.


Daarnaast hebben we nog een ‘praktisch eisenlijstje’…
• Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar en beschikt over een HBO werk- en denkniveau.
• Je bent een medior Online Marketeer met tenminste 5 jaar relevante ervaring en toe aan een volgende stap in je carrière.
• Je spreekt en schrijft naast de Nederlandse taal ook goed Engels.
• Je hebt ruime kennis en ervaring opgebouwd binnen online marketing op het gebied van o.a. LinkedIn Ads, Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, SEMrush en het opzetten van A/B testen en blijft deze vanuit interesse continu uitbreiden.
• Affiniteit met marketing automation systemen en programma’s als Google Data Studio en Google Tag Manager is een pre.
• Je hebt een flexibele werkhouding met een sterke hands-on mentaliteit, een 360º campagne mindset en houdt van een directe en performance gedreven aanpak.
• Je bent analytisch, commercieel, overtuigend, stressbestendig, representatief, en in staat mensen te adviseren en op te leiden.


Wat je voor deze kwaliteiten en skills terugkrijgt
We begrijpen dat we nogal wat van je vragen. Maar daar krijg je een hoop voor terug! Je komt te werken in een professioneel, gezellig en hecht team – al zeggen we het zelf – waarbij humor mega belangrijk is. Bij GI geldt dan ook zeker: work hard, play harder! Daarnaast krijg je volop de kans jezelf op de kaart te zetten. En om deze vacature niet nog langer te maken: je krijgt uiteraard een marktconform salaris, je zit om de hoek bij de beste friettent van Nederland (#martinzwerts), je kunt deelnemen aan een lunchregeling, je mag je wekelijks laten afbeulen door onze bootcamp-drillmaster, er is een vrijmibo, etc